Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití tance u osob se specifickými potřebami
Klimentová, Veronika ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Autor: Veronika Klimentová, DiS. Název: Využití tance u osob se specifickými potřebami Cíl: Cílem práce bylo provést analýzu využití tance u osob se specifickými potřebami a pomocí dotazníkového šetření zjistit, zda je tanec využíván v sociálních zařízení v České republice a jakou formou. K tomu byl vytvořen nestandardizovaný dotazník, který zjišťoval stanovené vědecké otázky. Metody: Pro naplnění cíle bakalářské práce byla využita metoda kvalitativně-kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření. Výsledky byly zpracovány a znázorněny pomocí grafické komparace. Výsledky: Výsledky dotazníkového šetření ukázaly, že tanec využívají různé organizace s odlišnými cílovými skupinami. Převážně se jedná o formu terapeutického tance či taneční lekce. Téměř všichni respondenti potvrdili pozitivní vliv tance na své klienty. Závěr: Tanec může mít pozitivní vliv na fyzické i psychické zdraví a podporuje sociální vztahy u osob se specifickými potřebami. V sociálních zařízeních České republiky je využíván formou terapeutického tance spíše jako doplněk pravidelného programu. Větší informovanost sociálních pracovníků o účinkách taneční terapie a terapeutického tance i zapojení profesionálů do práce s klienty by mohla přispět ke zkvalitnění poskytovaných služeb v ČR. Klíčová slova: osoby se specifickými...
Sociální zemědělství - Specifika a potřeby cílových skupin zapojených do konceptu sociálního zemědělství v ČR
TRABALIKOVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá specifiky a potřebami osob z cílových skupin zapojených do konceptu sociálního zemědělství v České republice. Na základě shromážděných dat bylo vybráno celkem sedm klíčových cílových skupin, které se aktivně zapojují do konceptu sociálního zemědělství, jedná se o osoby se zdravotním postižením, osoby s mentálním postižením, osoby s psychiatrickými problémy, osoby dlouhodobě či opakovaně nezaměstnané, osoby v nebo po výkonu trestu, osoby opouštějící institucionální zařízení a osoby s vícenásobnými riziky. Tato práce se také snaží nastínit vhodné a nevhodné činnosti pro tyto skupiny a zároveň představuje průzkum sociálním zemědělstvím v České republice. Klíčová
Vliv zdravotně kompenzačního programu na posturální stabilitu a další vybrané aspekty u osob s jednostrannou transfemorální amputací
Mádlová, Zdenka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Vliv zdravotně kompenzačního programu na posturální stabilitu a další vybrané aspekty u osob s jednostrannou transfemorální amputací. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit, zda bude mít zdravotně kompenzačního programu zaměřený na oblast nohy vliv na posturální stabilitu u jedinců s jednostrannou transfemorální amputací. Dále bylo sledováno, jestli vlivem intervence dojde ke tvarovým změnám chodidla a změnám ve funkčních svalových testech. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen čtyřmi probandy (3 muži a 1 žena ve věkovém průměru 44,5 let). Probandi podstoupili intervenci v podobě zdravotně kompenzačního programu, kterou plnili po dobu osmi týdnů. Před zahájením a po skončení intervence bylo realizováno objektivní měření posturální stability jedince a tvarových charakteristik chodidla pomocí tlakové desky Footscan (RSscan International), dále proběhlo posouzení funkce svalů nohy podle funkčních svalových testů a anketní šetření. Všechna získaná data byla zpracována tableárně nebo graficky pomocí programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Pouze u jednoho probanda došlo po intervenci ke zlepšení hodnoty posturální stability ve všech testovaných typech stoje. U ostatních třech probandů bylo zlepšení patrné pouze u některých typů stoje. Tyto změny byly však minimální, v řádu maximálně desítek milimetrů....
Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny
Seifertová, Klára ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny Cíle: Cílem práce je analyzovat současný stav integrace dětí se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v plaveckých školách v okrese Louny. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti osob se specifickými potřebami, integrace a plavecké výuky. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, formou ankety. Metoda analýzy byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Integrace žáků se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v okrese Louny je možna. Do plavecké výuky jsou zařazeny děti s mentálním a tělesným postižením. Zároveň se těmto dětem nabízí možnost využívat hodiny plavecké výuky zřízené speciálně pro ně. Toto však nabízí pouze jedna ze tří plaveckých škol. Klíčová slova: Osoby se specifickými potřebami, integrace, plavecká výuka
Znalost první pomoci u osobních asistentů
Zdychyncová, Dorota ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Znalost první pomoci u osobních asistentů Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit znalost první pomoci ve vybraných situacích u osobních asistentů Metody: Pro zjištění znalosti první pomoci u osobních asistentů bylo využito anonymní anketní šetření. Baterie otázek vznikla na podkladě otázek bakalářské práce studentky Barbory Studené a na podkladě získaných informací z center či organizací poskytující osobní asistenci. Pro sběr dat byl využit portál Survio.com. Anketní šetření proběhlo internetovou distribucí. Cílovou skupinou byli osobní asistenti, kteří působí nebo působili v sektoru sociálních služeb. Výzkumu se celkem zúčastnilo 54 respondentů. Data byla zpracována do grafů a následně vyhodnocena. Výsledky: Z celkového počtu 54 (100%) se 46 (85 %) respondentů dostalo nad 13-ti bodovou hranici v anketě zaměřené na jejich znalosti ohledně první pomoci. Z výsledků můžeme také předpokládat, že délka působení a praktická zkušenost v rámci osobní asistence má vliv na subjektivní hodnocení týkající se sebedůvěry v poskytnutí první pomoci. Klíčová slova: laická první pomoc, služby osobní asistence, civilní onemocnění, osoby se specifickými potřebami
Vliv zdravotně kompenzačního programu na posturální stabilitu a další vybrané aspekty u osob s jednostrannou transfemorální amputací
Mádlová, Zdenka ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Vliv zdravotně kompenzačního programu na posturální stabilitu a další vybrané aspekty u osob s jednostrannou transfemorální amputací. Cíle: Cílem této práce bylo zjistit, zda bude mít zdravotně kompenzačního programu zaměřený na oblast nohy vliv na posturální stabilitu u jedinců s jednostrannou transfemorální amputací. Dále bylo sledováno, jestli vlivem intervence dojde ke tvarovým změnám chodidla a změnám ve funkčních svalových testech. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen čtyřmi probandy (3 muži a 1 žena ve věkovém průměru 44,5 let). Probandi podstoupili intervenci v podobě zdravotně kompenzačního programu, kterou plnili po dobu osmi týdnů. Před zahájením a po skončení intervence bylo realizováno objektivní měření posturální stability jedince a tvarových charakteristik chodidla pomocí tlakové desky Footscan (RSscan International), dále proběhlo posouzení funkce svalů nohy podle funkčních svalových testů a anketní šetření. Všechna získaná data byla zpracována tableárně nebo graficky pomocí programu Microsoft Excel 2016. Výsledky: Pouze u jednoho probanda došlo po intervenci ke zlepšení hodnoty posturální stability ve všech testovaných typech stoje. U ostatních třech probandů bylo zlepšení patrné pouze u některých typů stoje. Tyto změny byly však minimální, v řádu maximálně desítek milimetrů....
Postoje osob se specifickými potřebami ke službám sexuální asistence v České republice
Kaser, Jiří ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název: Postoje osob se specifickými potřebami ke službám sexuální asistence v České republice Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, zda je sexuální asistence vnímána osobami se specifickými potřebami spíše pozitivně, či nikoliv. Metody: V této práci jsem použil metodu kvantitativního výzkumu, který jsem realizoval formou nestandardizované ankety. Anketa celkem obsahovala 19 otázek. Odpovědi všech respondentů byly exportovány do programu Microsoft Office Excel 2007, ve kterém byly dále zpracovány a převedeny do grafů a tabulek. Výsledky: Služby sexuální asistence jsou v České republice vnímány osobami se specifickými potřebami převážně pozitivně. Je zde ale viditelný rozdíl mezi mužskými a ženskými respondenty. Muži totiž vnímají služby sexuální asistence mnohem pozitivněji než ženy. Klíčová slova: sexuální asistence, handicap, osoby se specifickými potřebami
Vybrané prvky muzikoterapie při práci s osobami se specifickými potřebami
PETROVÁ, Marie
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická, druhá praktická. Teoretická část je zaměřena na vývoj muzikoterapie, její druhy a techniky. Má poskytnout náhled o tom, co je vlastně muzikoterapie a jak se s ní dá v praxi pracovat. Poukazuje také na prolnutí muzikoterapie a osob se specifickými potřebami. Praktická část obsahuje text o osobě se specifickými potřebami, o jejím zdravotním postižení a průchod terapiemi, včetně muzikoterapie. Následně jsou v návaznosti sepsány aktivity, které mnou byly s touto osobou praktikovány.
Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny
Seifertová, Klára ; Peslová, Eva (vedoucí práce) ; Kramperová, Veronika (oponent)
Název: Integrace dětí se specifickými potřebami do plavecké výuky v okrese Louny Cíle: Cílem práce je analyzovat současný stav integrace dětí se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v plaveckých školách v okrese Louny. Metody: V teoretické části práce byla použita metoda rešerše literárních pramenů z oblasti osob se specifickými potřebami, integrace a plavecké výuky. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, formou ankety. Metoda analýzy byla využita při třídění získaných informací, metoda syntézy při jejich shrnutí. Výsledky: Integrace žáků se specifickými potřebami do hodin plavecké výuky v okrese Louny je možna. Do plavecké výuky jsou zařazeny děti s mentálním a tělesným postižením. Zároveň se těmto dětem nabízí možnost využívat hodiny plavecké výuky zřízené speciálně pro ně. Toto však nabízí pouze jedna ze tří plaveckých škol. Klíčová slova: Osoby se specifickými potřebami, integrace, plavecká výuka

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.